Gdy firma zatrudnia pracowników, zobowiązana jest do wypłacenia im wynagrodzenia za wykonaną pracę lub innych świadczeń, jeśli są one obligatoryjne. Aby ustalić prawidłowo kwotę wynagrodzenia, należy wyliczyć składki ubezpieczeniowe i podatek. Takie zestawienie informacji i kwot nazywamy listą płac.
Jak zaksięgować listę płac w KPiR poprawnie?
Wypłacenie wynagrodzenia dla pracowników jest kosztem uzyskania przychodów. Jak zaksięgować listę płac w KPiR? Wynagrodzenie wpisuje się w 12 kolumnie KPiR. Należy pamiętać, aby podać kwotę brutto. Z kolei składki na ZUS księguje się w 13 kolumnie KPiR. Również tu podaje się składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Składki należy opłacić do 15. dnia miesiąca kolejnego za bieżący miesiąc.Co jeszcze warto wiedzieć o KPiR?
- Co to jest KPiR? Jak prowadzić KPiR?
- Data wystawienia, czy data sprzedaży w KPiR?
- Ewidencja przebiegu pojazdu w KPiR
- Jak księgować leasing samochodu osobowego w KPiR?
- KPiR a pełna księgowość. Którą formę wybrać?
- Jak zaksięgować umorzone składki ZUS w KPiR?
- KPiR narastająco – co to znaczy?
- Księgowanie delegacji w KPiR
- Księgowanie składek ZUS pracowników w KPiR
- Podatek od nieruchomości w KPiR
- Polisa ubezpieczeniowa w KPiR – ubezpieczenie samochodu
- Ryczałt czy KPiR? Którą formę wybrać?
- Księgowanie składek ZUS właściciela w KPiR