Nie tylko pracowników, ale i składki ZUS właściciela w KPiR należy zaksięgować. Można je w Księdze Przychodów i Rozchodów ująć na dwa sposoby w zależności od decyzji właściciela firmy.
Księgowanie składek ZUS właściciela w KPiR – o czym pamiętać?
Tak naprawdę księgowanie składek ZUS właściciela w KPiR jest bardzo proste. Można je ująć w kosztach uzyskania przychodu. Wtedy składki na ubezpieczenie społeczne ZUS właściciela w KPiR ujmuje się w 13 kolumnie – pozostałe wydatki. Ale, tylko gdy już zostały opłacone. Drugi sposób ujęcia składek w KPiR to odliczenie ich od zaliczki na podatek dochodowy.Co jeszcze warto wiedzieć o KPiR?
- Co to jest KPiR? Jak prowadzić KPiR?
- Data wystawienia, czy data sprzedaży w KPiR?
- Ewidencja przebiegu pojazdu w KPiR
- Jak księgować leasing samochodu osobowego w KPiR?
- KPiR a pełna księgowość. Którą formę wybrać?
- Jak zaksięgować listę płac w KPiR?
- Jak zaksięgować umorzone składki ZUS w KPiR?
- KPiR narastająco – co to znaczy?
- Księgowanie delegacji w KPiR
- Księgowanie składek ZUS pracowników w KPiR
- Podatek od nieruchomości w KPiR
- Polisa ubezpieczeniowa w KPiR – ubezpieczenie samochodu
- Ryczałt czy KPiR? Którą formę wybrać?