Koszt polisy ubezpieczeniowej samochodu można zaksięgować w KPiR. Jeśli przedsiębiorca nie posiada faktury VAT, możliwe jest zaksięgowanie na podstawie umowy zawartej z ubezpieczycielem. Dokument musi jednak posiadać datę wystawienia i datę operacji, a także informacje identyfikujące firmę i podpisy stron umowy wraz z jej numerem.
Polisa ubezpieczeniowa w KPiR – jak zaksięgować?
Ubezpieczenie samochodu w KPiR księgujemy w zależności od przyjętej metody rozliczania kosztów. Zakładając, że przedsiębiorca wykupił polisę OC, można ją zaksięgować metodą kasową lub memoriałową. Przy metodzie kasowej wydatek księgujemy do kosztów w dniu zawarcia polisy w całości. Przy metodzie memoriałowej wydatek na ubezpieczenie dzielimy na miesiące, których dotyczy. Także AC – nieobowiązkowa polisa ubezpieczeniowa w KPiR jest księgowalna.Co jeszcze warto wiedzieć o KPiR?
- Co to jest KPiR? Jak prowadzić KPiR?
- Data wystawienia, czy data sprzedaży w KPiR?
- Ewidencja przebiegu pojazdu w KPiR
- Jak księgować leasing samochodu osobowego w KPiR?
- KPiR a pełna księgowość. Którą formę wybrać?
- Jak zaksięgować listę płac w KPiR?
- Jak zaksięgować umorzone składki ZUS w KPiR?
- KPiR narastająco – co to znaczy?
- Księgowanie delegacji w KPiR
- Księgowanie składek ZUS pracowników w KPiR
- Podatek od nieruchomości w KPiR
- Ryczałt czy KPiR? Którą formę wybrać?
- Księgowanie składek ZUS właściciela w KPiR