Menu Zamknij
Top biura w Poznaniu

MEGA LEX wśród 5 najlepszych biur rachunkowych w Poznaniu według Time Press

Mamy nieukrywaną przyjemność poinformować, że MEGA LEX zostało wyróżnione przez Times Press jako jedno z 5 najlepszych biur rachunkowych w Poznaniu! Kryterium wyboru stanowił przede wszystkim staż pracy oraz kompleksowość oferty dla jednoosobowych działalności gospodarczych i spółek prawa handlowego. Pod uwagę brano również ilość i jakość opinii w Google, za…

KPiR - Warto wiedzieć

Księgowanie składek ZUS właściciela w KPiR

Nie tylko pracowników, ale i składki ZUS właściciela w KPiR należy zaksięgować. Można je w Księdze Przychodów i Rozchodów ująć na dwa sposoby w zależności od decyzji właściciela firmy. Księgowanie składek ZUS właściciela w KPiR – o czym pamiętać? Tak naprawdę księgowanie składek ZUS właściciela w KPiR jest bardzo proste.…

KPiR - Warto wiedzieć

Ryczałt czy KPiR? Którą formę wybrać?

Zarządzanie podatkami nie jest łatwe. Obecnie wielu przedsiębiorców wybiera ryczałt ewidencjonowany lub Książkę Przychodów i Rozchodów. Obie metody rozliczania prowadzonej działalności gospodarczej uchodzą za dość proste, ale i dokładne. Ryczałt czy KPiR? KPiR i ryczałt różnią się od siebie kilkoma ważnymi zasadami. Przede wszystkim nie każdy rodzaj prowadzonej działalności może…

KPiR - Warto wiedzieć

Polisa ubezpieczeniowa w KPiR – ubezpieczenie samochodu

Koszt polisy ubezpieczeniowej samochodu można zaksięgować w KPiR. Jeśli przedsiębiorca nie posiada faktury VAT, możliwe jest zaksięgowanie na podstawie umowy zawartej z ubezpieczycielem. Dokument musi jednak posiadać datę wystawienia i datę operacji, a także informacje identyfikujące firmę i podpisy stron umowy wraz z jej numerem. Polisa ubezpieczeniowa w KPiR –…

KPiR - Warto wiedzieć

Podatek od nieruchomości w KPiR

Podatek od nieruchomości należy odprowadzić od gruntów, budynków i ich części oraz budowli lub ich części, które związane są z prowadzeniem firmy. Wysokość podatku ustalana jest przez organ podatkowy raz do roku. A sama stawka zależy od miejsca położenia nieruchomości. Warto pamiętać, że obowiązek podatkowy powstaje od następnego miesiąca po…

KPiR - Warto wiedzieć

Księgowanie składek ZUS pracowników w KPiR

Lista płac to zbiór różnych elementów, które razem pokazują informacje o osiąganym przez pracowników wynagrodzeniu, wraz z opłaconymi składkami. W KPiR składki ZUS za pracowników również trzeba zaksięgować w odpowiedni sposób. Księgowanie składek ZUS pracowników w KPiR bez błędów Składki na ZUS opłacane są przez pracodawcę za pracownika i są…

KPiR - Warto wiedzieć

Księgowanie delegacji w KPiR

Podróż służbowa pracownika lub pracodawcy, czyli powszechnie nazywana delegacja, może być kosztem uzyskania przychodów. Jednak należy ją odpowiednio udokumentować. Mając stosowne dowody wewnętrzne rachunki, faktury czy bilety, można delegację zaksięgować w KPiR. Jak wygląda księgowanie delegacji w KPiR? Zawsze potrzebne są dokumenty potwierdzające wydatki. Księgowanie delegacji w KPiR może być…

KPiR - Warto wiedzieć

KPiR narastająco – co to znaczy?

Prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów jest proste. Można ją uzupełniać w wersji elektronicznej lub posiadać wersję papierową. Trzeba jednak robić to bardzo dokładnie i zgodnie z datami pojawiania się kolejnych pozycji, jakie trzeba odnotować.Zestawienie KPiR narastająco to nic innego jak zapis kolejnych miesięcy. Zazwyczaj zapis KPiR narastająco jest dokonywany…

KPiR - Warto wiedzieć

Jak zaksięgować umorzone składki ZUS w KPiR?

Umorzone składki ZUS w KPiR mogą sprawiać księgowym trudność. Mimo że nie zostały zapłacone, to nie zawsze wiadomo co z nimi zrobić w Księdze Przychodów i Rozchodów. Jeśli decyzją ZUS składki zostały umorzone, to nie są już kosztem, a sama składka zdrowotna nie podlega odliczeniu od zaliczki na podatek dochodowy.…

KPiR - Warto wiedzieć

Jak zaksięgować listę płac w KPiR?

Gdy firma zatrudnia pracowników, zobowiązana jest do wypłacenia im wynagrodzenia za wykonaną pracę lub innych świadczeń, jeśli są one obligatoryjne. Aby ustalić prawidłowo kwotę wynagrodzenia, należy wyliczyć składki ubezpieczeniowe i podatek. Takie zestawienie informacji i kwot nazywamy listą płac. Jak zaksięgować listę płac w KPiR poprawnie? Wypłacenie wynagrodzenia dla pracowników…